واسه رشد کسب وکار، باید محتوای آنلاین با کیفیت تری تولید کنین تا آوازه ی محصول، خدمات و شرکت تون مثل طوفان کاترینا بین مردم بپیچد (واسه اینکار می تونین سئو رو هم تقویت کنین). در ثانی، محتوای سایت شما، باید مشتریان رو به رفت و امد بیشتر وا داره و در بهترین حالت، پاتوقی شه که گروهی خود رو واسه اونجا احساس کنن.

می تونین با گرفتن نیروهای دورکار و خارج از محیط شرکت، محتوا بسازین – که لابد قبلا اینجور کاری رو خودتون امتحان کردین. بدی این کار اینه که این جور نیروها، شرکت و محصول شما رو خوب نمی شناسند و مفاهیم باارزش شما براشون قابل لمس نیس. وقتی که پای رفت و امد با مشتریان به وسط بیاد، اون محتوایی حرف اول رو می زنه که سندیت داشته باشه.

کی می تونه ذهن مشتریان شما رو به روشی واقعی و سندیت دار درگیر کنه؟ جواب این سؤال جلوی شما نشسته س: کارمند عزیزتون.

من اخیرا گپ مفصلی داشتم با لی یورگنسن و جیمز پدن که از متخصصین مسلط دست بازاریابی محتوا در شرکت بزرگ ORACLE هستن. در این گپ و گفت از زیر زبانشان نکاتی بیرون کشیدم که به کارمندان مربوط می شه و اگه رعایتشان کنین محتوای باکیفیتی روی سایت می ذارین.

۷ روش مجانی واسه بالا بردن کیفیت محتوا:

۱. سعی نکنین سبک و راه و روش خاصی رو در حلق ایجاد بچپانید

آدمای جور واجور (کارمندان) مخاطبان (مشتریان) متفاوتی رو درگیر می کنن، اما هیچکی با یونیفرم یک دست حال نمی کنه. زور نزنید که همه به سبک یه جوری محتوا تولید کنن. بذارین کارمندان تون به شکلای خودشون با موضوع رابطه برقرار کنن.

آدمای واقعی می خوان با آدمای واقعی سر و کله بزنن. با اینکه حواستون هست که کارمندان تون محتوای حرفه ای تولید کنن، اما اجازه بدین واقعی باشن.

۲. زمین بازی رو کوچیک نکنین

در خیلی از شرکتا فقط رئیس «اجازه» داره نوع رابطه با مخاطبان رو تعیین کنه. بعضی جاها هم هستن که این امتیاز ویژه رو واسه دپارتمان بازاریابی هم قائل می شن. اما ایرادش چیه که بقیه دپارتمانا – مثل خدمات مشتریان، مهندسی، فنی، پیشرفت محصول – هم در این مشارکت داشته باشن؟ آدمای جور واجور، سلیقهای جور واجور دارن.

هر چه آدمای بیشتری در رابطه برقرار کردن موثر باشن، شانس بیشتری واسه برطرف کردن نیازای متفاوت و درگیر کردن مخاطبان متفاوت دارین.

۳. ملایم ویرایش کنین

خیلیا میگن هیچ وقت مثل زمانی که ازشان خواسته شده دیدگاه و نظر شخصی شون رو درباره چیزی اعلام کنن، احساس باارزش بودن بهشون دست نداده. اونا حس می‏ کنن در منفعت بردنِ بِرند، نقشی کلیدی اجرا می کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۷ عادت افرادی با هوش هیجانی بالا

چند تا قانون کلی بنویسین و بچسبونید به دیوار، بعد برید عقب بایستید. هنوزم این اختیار رو دارین که محتوا رو قبل از منتشر شدن بازبینی و تأیید کنین، اما با حفظ کردن مغز پیام و احترام گذاشتن به محتوای تولید شده به وسیله کارمندانتان، نشون بدین که واسه سعی شون ارزش قائلید.

مطمئنم متعجب میشید که کارمندان نویسنده تون چقدر حرفه ای هستن. پس اون خودکار قرمز رو شُل تر در دست تون بگیرین.

۴. به وجهه ی نویسندها اضافه کنین

بالا یا پایین محتوا نام نویسندها، دستاوردهای قبلی و تصاویرشان رو نمایش بدین. بذارین دیده شن و برند شخصی خودشون رو بسازند. از کارمندانتان ستارهایی بسازین که نور خودشون رو در شرکت شما مشخص می کنن.

تنها از این روش که می تونین به کارمندان تون القا کنین کار رو مال خودشون بدونن.

۵. از نویسندگان بخواهید محتوا رو در شبکه های اجتماعی شون به اشتراک بذارن

شرکت ExactTarget که در مورد ی نرم افزارهای بازاریابی تعاملی کار می کنه، چیزی در حدود ۷۰ نویسنده ی فعال داره. اونا محتوای ExactTarget رو از راه شبکه های اجتماعی‏ شخصی نویسندگان در اینترنت پخش می کنن. (بلاگ این شرکت، نمونه ای بسیار عالی از تجمع کارمندان تولید محتوای مختلفه)

کارمندان تون رو تشویق کنین که محتوا رو از حساب شخصی خودشون به اشتراک بذارن، چون که حیفه که از شبکه های اجتماعی بچه های خودتون هیچ استفاده ای نکنین.

۶. نتایج رو به بچه های تیم بگید

پلتفورمای خوبِ بازاریابی محتوا، حسابِ آمار و ارقام رو دارن – چیزایی مثل تعداد بازدیدا، نظرات، ترافیک سایت و ترافیک جستجو. اگه بازخورد کار رو با نویسندها در بین بذارین، میل به رقابت طلبی شون گُل می کنه.

۷. بالاتر از بازاریابی فکر کنین

بلاگ می تونه وسیله مفیدی واسه جذب نیروی کار باشه. محتوای تولید شده به وسیله کارمندان، جو حاکم بر مجموعه انسانی شرکت شما رو مشخص می کنه. چِفت شدن از نظر فرهنگی چیز خیلی خیلی مهمیه. بذارین کارمندان پنهون تون، قبل اینکه وارد شرکت تون شن خوب با فرهنگ شما آغشته می شن.

جدا از اینکه این، بلاگای کارمندان مثل دُنبه ی دیجیتالی شرکت عمل می‏ کنه. به کارمندان اجازه بدین محتوایی با ژن خودشون رو تولید کنن و به شکل غیرمستقیم به اونا القا کنین که دوست دارین کمک شون کنین تا وجهه ی خودشون رو بسازند.

منبع : inc.com


دسته‌ها: آموزشی