شما به عنوان بازاریاب، فروشنده یا تولیدکننده ی کالا یا خدمات تا به حال به این فکر کردین که چی باعث می شه مشتریان تمایل پیدا کنن کالا یا خدمات تون رو بخرن؟ سعی کردین از انگیزهای اونا در جنسای خود استفاده کنین؟ اطلاعات کافی در مورد ی روان شناسیِ بازاریابی و دارین؟ شاید این مقاله بتونه تا حدی شما رو با ۷ انگیزه مهم واسه خرید آشنا و کمک کنه تا فعالیتای بازاریابی خود رو جهت دار تر کنین. شرکتای تجاری و برندا واسه اینکه جنسا و خدمات شون به موفقیت برسه باید بدونن چه چیزایی واسه خرید به مشتریان انگیزه میدن. این درک کمک می کنه تا بتونن موقعیت محصول، کمپینای بازاریابی و تصویر برند رو بهبود ببخشیده و پیامی به مشتریان منتقل کنن که به یکی از این انگیزها مربوط باشه.

ترس

۷ انگیزه مهم مشتریان واسه خرید آموزشی

خیلی از کارشناسان بازار فکر می کنن یکی از مهمترین دلایلی که مردم رو به خرید تشویق می کنه ترسه. اگه چند لحظه فکر کنین متوجه میشید که خیلی از تصمیمات شما واسه خرید که هیچ وقت در مورد اونا دودلی نمی کنین، از ترس ناشی می شن. به چه دلیل مردم ماشین شون رو بیمه می کنن؟ چون از تصادف می ترسن. به چه دلیل سیستمای امنیتی در خونه شون نصب می کنن؟ چون از سارقان و مزاحمین می ترسن. اما لازم نیس ترسِ اونا تا این حد هم جدی باشه. حتی ذره ای ترس به دل راه دادن هم می تونه انگیزه خوبی واسه خرج کردن باشه.

زیبایی

پخش کنندگان اجناس زیبایی، برندهای آرایشی و شرکتای زیبایی اندام در سراسر دنیا خوب میدونن که زیبایی انگیزه مهمی واسه خریده. مردم همه اجناس زیبایی، از جنسای مراقبت مو گرفته تا رژلب و لوازم آرایشی رو به خاطر این می خرن که به ظاهر خود اهمیت میدن و واسه شون مهمه چه جوری به نظر برسن.

سود و منفعت

۷ انگیزه مهم مشتریان واسه خرید آموزشی

در دنیای تجارت، فروش به افرادی که به دنبال منفعت مادی هستن بسیار رایجه. اگه فروشنده ها بتونن مشتریان خود رو قانع کنن که کالا یا خدماتی می تونه بهره وری رو زیاد کنه یا از زیان اونا کم کنه، مشتری انگیزه پیدا می کنه تا واسه افزایش درآمد یا ثروتش اونو بخره. برندهایی که می خوان از این انگیزه استفاده کنن باید بر تمایل مشتریان شون به رسیدن به سود و افزایش ثروت تمرکز کنن.

پذیرفته شدن

بعضی وقتا مردم به خاطر این می خوان محصولی رو بخرن چون همه اونو دارن. مثلا دستبندای «لیواِسترانگ» (livestrong) رو در نظر بگیرین که اول سالای ۲۰۰۰ محبوب بودن. به محض اینکه تعدادی از ورزشکاران معروف شروع به بستن این دستبندا کردن، هواداران شون از اونا پیروی کردن و بعد مردمی که هیچ علاقه ای به ورزش نداشتن و حتی اصلا نمی دونستن این دستبندا چه معنایی دارن هم شروع به بستن اونا کردن. این مثال جالبیه از مشتریانی که فقط واسه اینکه از غافله عقب نمانند شروع به خرید یک محصول خاص که مُد شده می کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۷ ماده غذایی که هوش شما رو چندین برابر می کنه

لذت

مشتریان همیشه آماده هستن تا واسه ارضای امیال شون خرید کنن. شما عاشق طراحی داخلی و دکوراسیون هستین؟ پس احتمال داره از خرید کوسنای جدید یا یک گلدان تزئینی لذت ببرین. عاشق لم دادن و استراحت کردن هستین؟ لذته که به شما انگیزه می ده آخر هفته ها رو به همراه خونواده در هتلی ساحلی بگذرونین. برندها باید مخاطبان مورد نظر خود و چیزایی که باعث لذت شون می شن رو شناسایی کنن و بعد تصمیم بگیرن این تمایلات می تونن انگیزه ای واسه خرید اجناس شون باشن یا نه.

۷ انگیزه مهم مشتریان واسه خرید آموزشی

مشکلات

بعضی وقتا مشتریان تا زمانی که مشکلی در زندگی شون پیش نیاد و این مشکل احتیاج به خریدِ محصول خاصی رو ایجاد نکنه، به فکر خرید اون نمی افتند. مثلا، مردم تا زمانی که لاستیک اتومبیل شون پنچر نشه و چاره ی دیگری نداشته باشن لاستیک نو نمی خرند. اگه کالا یا خدمات شما طوری طراحی شده که احتیاجی رو از مشتریان برطرف می کنه حتما این موضوع رو در فعالیتای تبلیغاتی و بازاریابی خود در نظر داشته باشین.

سلامتی

۷ انگیزه مهم مشتریان واسه خرید آموزشی

مشتریان تمایل دارن بر کالاهایی سرمایه گذاری کنن که فایده ای واسه سلامتی شون داشته باشن. مردم به چه دلیل خمیر دندان می خرن؟ به خاطر این که میدونن بدون مراقبتای کافیِ بهداشتی دندان درد می گیرن. ادویل و تایلِنول (برند قرصای خونه) اگه نمی تونستن سردرد و دیگر دردها رو آرامش دهند میلیونا بسته فروش نداشتن. مشتریان باید از فوایدی که محصول شما بر سلامتی شون داره آشنایی داشته باشن و دلایلِ اثبات ادعای شما رو به چشم دیده باشن. به خاطر داشته باشین که خریدارانِ امروزی از همیشه بدبین تر هستن، پس صادق و روراست باشین تا اعتماد مشتریان رو به خود جلب کنین.

۷ انگیزه مهم مشتریان واسه خرید آموزشی

برگرفته از : business2community.com


دسته‌ها: آموزشی